Velkommen til Klubben

Klubben er en avdeling med 16 barn i alderen 3-4 år. På morgningen og ettermiddagen er også 8 av førskolebarna sammen med oss. Personalet består av to pedagogisk ledere, en barne- og ungdomsarbeider og en pedagogisk medarbeider.

Uteleken er viktig for oss på Klubben. Vi ønsker at barna skal glede seg over å være ute uansett vær. Vi er ute hver dag. Hver tirsdag har vi tur/utedag. Vi ønsker at barna skal få mulighet til å utfolde seg når de er ute i naturen. Barna oppfordres blant annet til å klatre i trær, hinderløype og leke med naturmaterialer.

Vårt mål er at vi skal se hvert enkelt barn ut fra deres forutsetninger og gi barna gode opplevelser i hverdagen. Barns rett til medvirkning er også noe i vektlegger i vårt arbeid. Vi snakker med barna om det som skjer, og vi lytter til de svarene vi får. De får være med å påvirke egen hverdag der dette er naturlig, men vi har likevel en fast ramme som er med på å skape trygghet og forutsigbarhet for barna.

Leken skal få lov til å være det viktigste i hverdagen til barna på klubben, og de voksne sørger for at barna får mulighetene til å utfolde seg gjennom leken gjennom tid og rom. Lek og læring går hånd i hånd hos oss. De ansatte er tilstedeværende i leken for at barna får oppleve et utviklende lekemiljø hvor barna står i sentrum og skaper meningsfulle opplevelser i fellesskap med andre.

Et godt foreldresamarbeid er også viktig for at barna skal ha en verdifull hverdag her i barnehagen. Barn som kjenner på at voksne samarbeider har de beste forutsetninger for å få fine hverdager i barnehagen.