Velkommen til Trollungene

TROLL

Vi er en avdeling med 16 barn fra 3-4 år og ligger i andre etasje i hovedhuset. På morgenen og ettermiddagen har vi også 8 førskolebarn som er på avdelingen. Personalet består av en barnehagelærer og to barne-og-ungdomsarbeidere som grunnbemanning.

Vi har fast dags- og ukerytme som består av turer, forming, samlingsstunder, gymaktiviteter og god tid til frilek hver dag. Det legges stor vekt på å bruke naturen i og rundt barnehagen, og barna er mye ute i all slags vær. Torsdag er fast turdag. Vi følger naturens skiftninger gjennom årstidene, og har ulike temaer knyttet opp mot dette.

Sang, musikk, rim og regler har også stor plass hos oss, og er noe vi bruker for å stimulere barnas lek og språkutvikling. Gjennom leken får de utvikle sin fantasi, sine sosiale ferdigheter og empati.

I barnegruppen vår vektlegger vi å jobbe med at barna skal bli trygge og selvstendige, ha medvirkning i barnehagehverdagen, samt oppleve glede og humor i lek med andre barn.