Blakstadbukta

Blakstadbukta ligger en spasertur fra barnehagen vår, og er det perfekte sted for krabbefiske og utforskning av livet i fjæra!

Blakstadbukta er mye brukt og et populært turmål gjennom både våren, høsten og sommeren. Det er både et stort område med gress, en leirplass i tillegg til alt det fjæra har å by på.

Vi bruker Blakstadbukta til å utforske livet i fjæra, hvor vi finner alt fra fine skjell til krabber, tang og tare.

"Opplevelser og erfaringer i naturen kan fremme forståelse for naturens egenart og barnas vilje til å verne om naturressursene, bevare biologisk mangfold og bidra til bærekraftig utvikling. Barnehagen skal bidra til at barna blir glade i naturen og får erfaringer med naturen som fremmer evnen til å orientere seg og oppholde seg i naturen til ulike årstider". (Rammeplanen for barnehager)